Tasarım - 1Etiket

Tasarım

Tasarım, ambalajların, menülerin, katalogların, ürünlerin baskı sürecinin öncesinde tasarımının yapılması, görsel içeriklerinin ve şeklinin hazırlanması için kullanılmaktadır. Tasarımlar sayesinde hedef ürünün raflar üzerinde daha dikkat çekici bir hal alması, hedef kitlelere daha kolay şekilde ulaşılması mümkündür. Tasarımların kullanım özellikleri incelendiğinde öne çıkan seçeneklerden biri tasarım içeriklerinin tüketicilerin dikkatini çeken seçeneklerden oluşmasıdır. Raflarda, restoranlarda, hizmet sahasında tercih edilenler olarak görülen seçenekleri öne çıkaran en büyük faktör, ürün ve hizmet tasarımları olarak bilinmektedir. Tasarımında kullanılan renkler, tasarım özellikleri ve çok daha fazlası tasarım çalışmalarının faydalarını gösteren noktalardandır.

Tasarımları sayesinde ürünlerin, diğer ürünlerden ve markalardan ayrılması mümkün hale gelmektedir. Hizmetler içerisinde talep edilen profesyonelliğin yansıtılması mümkündür. Özellikle menü tasarımları, kartvizit tasarımları kurumsal imajı yansıtmak konusunda önemli bir avantaj olarak yorumlanmaktadır. Markanın ayrıcalıklarının yansıtılması, firmaya özel tasarımların kullanılıyor olması gibi birçok avantajı da beraberinde getirmektedir. Tasarım sırasında tüm bu avantajlardan ötürü bilinçli kişilerden destek almak önemlidir. Tasarım ebatları, tasarım detayları gibi noktalarda bilinçli adımlar atmak çok daha başarılı olmanızı sağlayacaktır.

Tasarımlar, reklam ve pazarlama alanında önemli bir yer sahibidir. Ürün, hizmet ve sunumlar için bir kalite var ederken, kurumsal kimliğin öne çıkabilmesi konusunda büyük artıları bulunmaktadır. Profesyonel hizmet tasarımları her zaman istenilen sonuçlarla bir araya gelmenizi sağlayacaktır. Sektörel beklentilerinizin öne çıkması, satış ve hizmet oranlarının artması ve daha büyük bir kaliteyi yansıtması konusunda da önem arz etmektedir.

Tasarım Nedir?

Tasarımlar hizmetlerin öne çıkarılması, kurumsal varlığın yansıtılması, kalitenin hissettirilmesi sırasında kullanılan, sektörel olarak ihtiyaç duyulan seçeneklerdendir. Kataloglar, post tasarımları, kurumsal kimlik çalışmaları üzerine gerek reklam gerekse pazarlama çalışmaları için düzenlemeler yapılmaktadır. Bu sayede markaların farklı tasarım çalışmalarıyla tanınırlık kazanması ve öne çıkması mümkün hale gelmektedir. Yani tasarım, marka ve firmaların reklamının yapıldığı, ürünün tüketiciye geçmesini sağlayacak detayların bulunduğu önemli seçeneklerden biri olarak görülmektedir.

Müşterilerin hizmet ve hedef firma hakkında bilgi alabilmeleri, akıllarındaki soru işaretlerinden kurtulabilmeleri konusunda artıları bulunmaktadır. Satış ve hizmet alanlarında önemli bir yerinin olduğu bilinirken, bu yüzden tasarım çalışmaları önemsenmeye devam etmektedir. Tasarım çalışmaları üzerinde birden fazla detaya karşı da dikkatli olunması gerekmektedir. Boyutları, fontları, görselleri ve içerikleri dikkate alınarak hazırlanmalıdır. Ek olarak tasarımların firmayı, şirketi en iyi şekilde temsil etmesi, söz konusu tasarım detaylarının, görsel desteklerinin firmayı bütünüyle yansıtması anlamına gelmektedir.

Tasarımların kullanım alanlarına uygun olacak şekilde detayları, görsel yapısı ve ölçüleri değişebilmektedir. Bunların yanı sıra birden fazla seçenekle tasarım yapılmaktadır. Tasarımlar markaların, kişilerin kartvizitlerinde, kurumsal kimliklerde, sosyal medya üzerinde kullanılan postlarda ve özellikle ambalajlarda öne çıkmaktadır. Farklı birçok seçenekle öne çıkmasından ötürü tasarım çalışmaları ihtiyaca ve hedef kitleye hitapta önemli bir destekçi olarak görülmektedir.

Tasarımda Neler Yer Almalıdır?

Tasarım içerisinde yer alan detaylar öncelikli olarak görsellikle bağlantılıdır. Çünkü tasarım çalışmalarında, ürün, hizmet ve sektör fark etmeksizin görselliğine öne çıkartılması ve dikkat çekici bir tasarım oluşturulması gerekmektedir. Bu yüzden tasarım çalışmaları, görseller, hedeflenen hizmete denk olacak şekilde oluşturulmalıdır. Kalitenin en iyi şekilde yansıtılması gerektiğinden tasarım içerisinde sektörel farklılıkların bulunması önemlidir. Örneklendirmek gerekirse bir restoranın menüsü için kullanılan tasarımın, yemekler, tatlılar, içecekler üzerine kurulu olması, menünün ebatları baz alınarak hazırlanması ve müşterilerin dikkatini çeken, kaliteyi yansıtan bir tasarımla sunulması önemlidir.

Tasarımların ambalajlar için kullanılması durumunda, ürünün adının tasarım içerisinde yer alması gerekmektedir. Üreticinin tam isminin ne olduğu, üreticinin adresi gibi detayların tasarım içerisine eklenmesi beklenmektedir. Özellikle gıda ürünlerinin ambalajlarında, etiket tasarım detaylarının kullanılması önemlidir. Zorunlu olan bilgilerin eksiksiz ve doğru şekilde işlenmesi, öne çıkması gereken bilgilerin ve diğer içeriklerin, etiket üzerinde daha belirgin bir şekilde yansıtılması da önemli bir detay olarak yorumlanmaktadır. Farklı tasarım çeşitlerinin var olması, tasarım çalışmalarındaki detayları da birbirinden ayırmaktadır. Tasarımların içerisinde işlenmesi gereken en büyük detaysa, kurumsallığın yansıtılması ve kaliteyle bir arada olunması olarak yorumlanmaktadır.

Tasarım Çeşitleri Nelerdir?

Tasarım çeşitleri farklı sektörler ve hizmetler baz alınarak hazırlanmaktadır. Bu yüzden farklı amaçlara uygun olarak hazırlanan birçok hazırım seçeneği bulunmaktadır. Bundan biri katalog tasarımıdır. Katalog tasarımları, firmaların tanıtımlarının, reklamlarının yapıldığı, yeni koleksiyonlarının tanıtıldığı katalogların görsellerinin, içeriklerinin düzenlenmiş halidir. Katalog tasarımı yapılırken dört sayfa baz alınarak hizmet verilmektedir ve sayfa sayısı müşteri taleplerine göre değişiklik gösterebilmektedir. Müşterilerin, hedef kitlenin, markanın, ürünlerin veyahut portföyün hakkında bilgi aktarımı yapmak, görselleri kullanmak konusunda öne çıkmaktadır. Katalog tasarımlarıyla birlikte katalog içerisine metinler hazırlanmakta, düzenlenmekte ve basılmaktadır.

Tasarım çalışmaları içerisinde yer alan seçeneklerden biri menü tasarımıdır. Menü tasarımı, menünün hazırlanması tamamlanması sırasında, içeriklerin işlenmesi, görselliğin ön plana çıkarılmasıyla tamamlanmaktadır. Müşteri tercihlerine göre tasarım çalışmaları içerisinde görsel eklemeleri ve buna benzer adımların atılması da mümkündür. Ek olarak farklı sektörlerde üretilen ürünlerin ambalajlarının tasarımları da yapılmaktadır. Ambalaj tasarımları, hedef firmanın ürünün öne çıkması, kalitenin yansıtılması, satış ve reklam çalışmalarının düzenlenmesi konusunda kullanılmaktadır. Tasarım sayesinde, tüketicilere direkt olarak ulaşırken kaliteli bilgi akışı sağlanmaktadır.

Tasarım çeşitleri içerisinde post tasarımları da yer almaktadır. Post tasarımları, yeni dönemde sosyal meyda ve dijital sahada öne çıkan diğer sahalarda, ürünlerin tanıtılması için kullanılmaktadır. Yani post tasarımları direkt olarak hedef kitleye ulaşma, reklam çalışmaları yürütme amacıyla hazırlanmaktadır. Firmaların, markaların ve diğer sektör ağlarının, hizmet ve ürünlerini hedef kitleleriyle buluşturulması noktasında destekleyici bir unsurdur. Geleneksel pazarlama sahasında kullanılan billboard reklamları, sosyal medya üzerinde, dijital sahada post şekilde hazırlanmaktadır.

Tasarımlar içerisinde kartvizit tasarımı, kurumsal kimlik tasarımı, broşür gibi seçenekler de bulunmaktadır. Tüm bunlar direkt olarak potansiyel kitle oluşturmaya, müşteriye ulaşmaya ve kaliteyi yansıtmaya odaklı çalışmalardır. Kurumsallık taleplerinde, tasarım oldukça önemlidir.

Tasarım Ne İşe Yarar?

Tasarım, farklı sektörler içerisinde uygulamaların, hizmetlerin, ürünlerin tanıtılması, yansıtılması için kullanılmaktadır. Tasarlama kavramından türemesinin yanı sıra hedef kitlenin potansiyel kitle haline getirilmesi konusunda büyük bir öneme sahiptir. Çalışmaların tanıtılması, gerekli bilgilerin aktarılması gibi birçok detayı içerisinde barındırmaktadır. Hedeflerinize uygun seçeneklerle karşılaşmanıza ek olarak firmaların, ürünlerin ve hizmetlerin, sektörel başarının artması konusunda da önemli destekçiler olarak yorumlanmaktadır. Bu aşamada tasarımın önemi, ürünlerde, kataloglarda kullanılmasıyla kendini göstermektedir. Tasarım kullanımı, ürünlerin hizmetlerin daha iyi hale getirilmesi, en iyi şekilde yansıtılması konusunda da önemli bir avantaj olarak görülmektedir. Tasarım süreci başından sonuna kadar, ürünün, hizmetin kalitesinin yansıtılması, markanın öne çıkarılması gibi avantajlar barındırmaktadır. Yani yalnızca görsellik değil, bir plan üzerine çalışma programı olarak yorumlanmaktadır.

Tasarım Öncesinde Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Tasarım öncesinde dikkat edilmesi gereken detaylardan iki hangi amaca hizmet edildiğidir. Tasarımın kartvizit tasarımları, menü tasarımları gibi farklı seçeneklere ayrılması, hedefe ve amaca uygun hizmetin öne çıkmasını sağlamaktadır. Bu aşamada tasarımlarda kullanılan detayların hizmet sektörüne uyumlu olması, doğru renk bütünlüklerinin kullanılması, görsellerin içeriğe, tasarıma uyumlu şekilde belirlenmesi gibi detaylar önemlidir. Yani tasarım içerisinde tam bir bütünlük oluşturulması olmazsa olmazlar arasında yer almaktadır.

Tasarımın odak noktasının hedef kitle olması bilgi akışının eksiksiz ve anlaşılır bir şekilde sunulması gerekmektedir. Ek olarak görsel akışın rahatsız etmeyecek oranda, düzenli ve kaliteyi yansıtacak seçeneklerle görülmesi gerekmektedir. Renklerin hedef kitleye, sektöre ve markaya uyum göstermesi, hiyerarşinin profesyonel olarak hazırlanması, tasarım sürecinin kaliteli standartlarla buluşmasını sağlamaktadır. Tasarımın özenli ve profesyonel şekilde hazırlanması, baskı sürecinde de istenilen kalitenin yakalanması anlamına gelmektedir.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare